Позиція України щодо гуманітарної допомоги
Опубліковано 12 серпня 2014 року о 09:17

Згідно з міжнародним правом направлення гуманітарних вантажів передбачає звернення від України як приймаючої держави, узгодження переліку предметів гуманітарної допомоги, її доставку виключно каналами ООН або через Міжнародний Комітет Червоного Хреста. Будь-яке постачання гуманітарної допомоги в райони, які знаходяться під тимчасовим контролем терористів, можливе виключно у разі досягнення відповідних домовленостей у рамках консультацій Тристоронньої контактної групи. Іноземний військовий супровід гуманітарних вантажів виключається, а їх доставка на територію України можлива тільки через підконтрольні Україні КПП на кордоні. Будь-яке порушення зазначених принципів організації роботи призведе до ескалації напруги на Донбасі та ще більших ускладнень для місцевого цивільного населення.

В умовах вкрай небезпечної дестабілізації ситуації на сході України, спровокованої агресивною політикою керівництва РФ щодо нашої держави та злочинними діями активно підтримуваних Кремлем терористичних організацій «ДНР» і «ЛНР», цивільне населення районів Донецької та Луганської областей фактично опинилося у заручниках терористів.

Мирні мешканці східних регіонів, яким НЗФ не дають можливості виїхати із захоплених бойовиками населених пунктів, змушені щоденно протистояти прямій загрозі своєму життю і безпеці з боку контрольованих керівництвом РФ терористів. Вони повністю позбавлені можливості доступу до соціальних послуг та часто відчувають брак товарів найпершої необхідності. Бойовики нещадно руйнують інфраструктуру, на заваді оперативному відновленню якої стають безперервні обстріли, у тому числі житлових кварталів, з боку бойовиків.

У цьому зв’язку керівництво України виходить із необхідності забезпечення цивільного населення постраждалих регіонів нашої держави відповідною допомогою з метою забезпечення їх нагальних гуманітарних потреб та відбудови Донбасу. Зокрема, на територіях, звільнених силами АТО від НЗФ, розпочато роботу з відновлення зруйнованої інфраструктури, налагоджено доставку гуманітарних вантажів, які виділяються як державною владою України, так і нашими міжнародними партнерами за погодженням з Урядом України. Зазначена міжнародна допомога спрямовується також на потреби внутрішньо переміщених осіб, які вимушено тимчасово проживають на території інших регіонів України.

Координація заходів щодо забезпечення потреб цивільного населення постраждалих регіонів здійснюється Міжвідомчим координаційним штабом за участю представників Уряду України, організацій системи ООН, а також Міжнародного Комітету Червоного Хреста (МКЧХ). Зазначений Штаб визначає конкретні потреби у допомозі та вживає заходів щодо її направлення за призначенням у тісній взаємодії з відповідними міжнародними організаціями, передусім з МКЧХ, який безпосередньо організовує доставку вантажів до постраждалих регіонів та місць тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб. Залучення та оформлення допомоги із-за кордону здійснюється у чіткій відповідності із чинним законодавством України та із дотриманням легітимних міжнародних процедур.

Зокрема, проходження гуманітарних вантажів на територію нашої держави можливе тільки після отримання відповідного офіційного звернення приймаючої сторони, лише згідно із попередньо узгодженим переліком предметів допомоги та виключно через підконтрольні Україні пункти пропуску на державному кордоні.  Доставка вантажів здійснюється виключно вище зазначеними узгодженими каналами. До регіонів, які тимчасово знаходяться під оперативним контролем терористів, допомога спрямовується після досягнення попередніх домовленостей у рамках консультацій Тристоронньої контактної групи з акторами на місцях (за тим саме принципом, який було задіяно під час організації доступу міжнародних експертів до місця катастрофи боїнгу «Малайзійських авіаліній»). При цьому виключається будь-який іноземний військовий супровід гуманітарних вантажів.

Пропозиція РФ щодо так званих «гуманітарної місії» викликає сумнів щодо її щирості, з огляду на безпосереднє залучення російської сторони до дестабілізації ситуації на Донбасі шляхом підтримки терористів, постачання їм зброї та живої сили, постійного здійснення обстрілів території України та провокацій на державному кордоні. Більше того, абсолютно неприйнятною є спроба ввезення «гуманітарного вантажу» на територію України без відома української влади у супроводі ЗС РФ. Цю позицію повністю поділяє міжнародна спільнота, що підтвердило, зокрема, засідання Ради Безпеки ООН 8 серпня ц.р. та контакти керівництва держави та МЗС України з міжнародними партнерами протягом останніх днів.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux