Враховуючи географічне розташування Об’єднаних Арабських Еміратів на території Аравійського півострову, сейсмічна ситуація та кліматичні умови країни, незважаючи на жаркий клімат, характеризуються як стабільні. Випадків землетрусу, тайфунів, снігопадів та інших стихійних лих за останні роки зафіксовано не було.
Водночас, найбільш характерними подіями надзвичайного характеру для Об’єднаних Арабських Еміратів є ризики призупинення або затримок рейсів місцевих та міжнародних авіаперевізників через сезонне погіршення погодних умов (грудень - березень). У разі виникнення кризової ситуації Посольство України в ОАЕ та Консульство України в Дубаї рекомендує громадянам України при плануванні подорожей завчасно відстежувати ситуацію в аеропортах:
https://www.abudhabiairport.ae/en
https://www.dubaiairports.ae/
https://www.sharjahairport.ae/en/
Звертаємо увагу, що згідно з законодавством України (закони України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України», «Про туризм») громадяни при виїзді за кордон повинні бути застраховані задля гарантування відшкодування їм витрат, пов'язаних з надзвичайними обставинами під час перебування за кордоном.
Перед початком подорожі та задля оперативності в комунікації рекомендуємо скористатися «Актуальними рекомендаціями подорожуючим» (https://mfa.gov.ua/ua/alerts/current) та/або розробленим МЗC України додатком «ДРУГ» (https://friend.mfa.gov.ua/#/countries) – Добровільна реєстрація українських громадян при подорожах за кордон. «ДРУГ» (https://friend.mfa.gov.ua/#/countries) є ефективним інструментом попередження, а в разі кризової ситуації – розшуку та надання сприяння громадянам України у надзвичайній ситуації за кордоном.
У разі потрапляння в надзвичайну ситуацію, при якій існує загроза життю чи загибелі громадян України, невідкладно телефонуйте на «гарячу телефонну лінію» Посольства: +971 50 442 53 13, електронна адреса: [email protected] або Консульства України в Дубай (якщо перебуваєте в еміратах Дубай, Шарджа, Рас-аль-Хайма, Аджман, Фуджейра, Умм-аль-Кувейн): +971 50 804 26 79, електронна адреса: [email protected].
До початку подорожі, організованої туроператором/турагентом, будь ласка ознайомтесь також із змістом цих рекомендацій, які розміщені на офіційних сайтах Мінекономрозвитку, МЗС, Мінінфраструктури, Державіаслужби, Держпродспоживслужби
При укладенні договору на туристичне обслуговування,будь ласка,перевірте, щоб:
туроператор мав чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку www.me.gov.ua у розділі “Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр”);
в договорі були вказані заявлені дати вильоту та прильоту;
в договорі була вказана інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках (уразі заявлення такої послуги);
готель відповідав заявленій категорії і це було також вказано в договорі;
були вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
була наявна квитанція про оплату туру або фіскальний чек.
В подорож обов’язково візьміть з собою:
копію договору на туристичне обслуговування;
оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
контакти туроператора (турагента);
контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.
У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги*за захистом порушених прав Ви маєте право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:
фото, – відео матеріали, копію договору на туристичне обслуговування;
розрахункові квитанції понесених витрат тощо.
У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови**,Ви маєте право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.
Порушенням ліцензійних умов вважається:
невидача туристу:
договору на туристичне обслуговування або ваучеру (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера);
договору обов’язкового (медичне та від нещасного випадку) страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом);
проїзних документів (квитків, в тому числі електронних квитків);
відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;
невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);
відсутність у туроператора власного веб-сайту;
провадження туроператорської діяльності поза межами заявлених місць провадження такої діяльності;
відсутність оформлених трудових договорів з найманими працівниками туроператора;
наявність у штаті туроператора менше ніж 30 % працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму, або освіту у сфері туризму;
відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стажу роботи у сфері туризму;
відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;
відсутність обліку виданих туристам договорів обов’язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування;
неподання туроператором статистичного звіту до органу ліцензування;
невідповідність місця провадження туроператорської діяльності вимогам, визначеним ліцензійними вимогами***.
____________________________________
*стаття 20 Закону України «Протуризм»
**постанова Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 991«Про затвердження Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності»
***Вимоги до місця провадження туроператорської діяльності
наявна інформаційна вивіска або інформаційна табличка із зазначенням повного найменування туроператора;
наявні оргтехніка та програмне забезпечення, засоби телефонного зв’язку, доступ до Інтернету;
при вході до місця провадження туроператорської діяльності розміщена інформація про режим роботи;
на видному та доступному для туриста місці розміщена наступна інформація:
копія документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності туроператора перед туристами;
відомості про керівника, заступників керівника (за наявності) та головного бухгалтера туроператора та номери їх телефонів (мобільних телефонів у разі наявності), адреси електронної пошти (у разі наявності);
книга відгуків та пропозицій громадян;
Закон України “Про туризм”;
Закон України “Про захист прав споживачів”;
Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності;
місцезнаходження та номери телефонів Мінекономрозвитку, відповідного територіального органу Держпродспоживслужби.
Корисні посилання:
https://avia.gov.ua/sl…/pam-yatka-dlya-ukrayinskyh-turystiv/
https://mfa.gov.ua/ua/alerts/current
http://tripadvisor.mfa.gov.ua/